20150708_142842.jpg

Nyt ei tarvinnut "merta edemmäksi lähteä kalaan"... sillä oma parkkipaikka oli lähempänä kuin monessa muussa markkinapaikassa. Näyttävät kyltit nelostien varrella, ja mainos Itä-Hämeessä.... mutta kun paikalliset lukee Lähilehteä, joka jaetan jokatalouteen ilmaiseksi olis ehkä tavoittanut tieto useamman. Itse jaon "talkoohengessä" mainoksia aiemmissa myyntipaikoissa, kylän ilmoitustauluille ja kutsuin tuttuja. Lisäksi kävin kuvaamassa upeat kyltit ja jakamassa tapahtumasivuilla mahdollisille kävijöille tiedoksi. Ensi kerralla mainoslehtiseen voisi laittaa myös jonkin yhteistiedon josta järjestäjän saa kiinni mahdollinen halukas, nyt oli talvinen fiksatulla kuva tapahtuman ajan ja nimen yhteydessä mutta sitä kaivattua puhelinnumeroa ei.

Yllä olevaa kuvaa klikkaamalla pääsee kurkkaa myyntipöytääni perjantain osalta ja alempaa kuvaa lauantain osalta.

Sää puolestaan oli juuri sopiva, suunnitellut juonnot oli huolella tehty, mutta ilmeiseti kävijämäärän vähyys sai sen aikaan että juontoja/esittelyitä ei sitten kuultu.

20150708_143048.jpg

Elävä musiikki tanssijalkaa vipattavaa sekä oli kutsuvaa ja sai houkutelluksi ohikulkijoita katsomaan mitä, mitä täällä tapahtuu. Opasteista, kelistä ja mainonnasta tusin jäi kuitenkaan kiinni syy miksi tapahtuma ei vetänyt ilmeisesti odotetunlaisetsi porukkaa.

Itselläni olin tyytyväinen kahden päivän myynyiin, joka sitten kylillä on paisunut "todella hyväksi myynniksi" .. sitä se facebook teettää, kun kertoo olleensa tyytyväinen sanoin "Positiivinen yllätys". Oikeastaan karkea-arvio on että syntyneistä kaupoista tai tilauksista oli jo olleet kytemässä aiemmista tapahtumista, ne vain sattuiva konkretisoitumaan tuohon tapahtumaan, jossa toki uusiakin asiakkaita oli.

Eli tässä kohtaa viimeistään kiitos asiakkaille ♥ ja kanssa myyjille etenkin naapuriin satukojuun ..

Kuten tekstistäkin varmaan huomaa on hieman ristiriitaiset fiilikset ko. tapahtumasta, ehkä siksi että järjestäjä tahoja oli kaksi kuten tapahtumia facebookissa samaisesta tapahtumasta, myös paikkamaksussa tuntui olevan kaikki ns. 0-100 vaihtoehdot käytössä, vähän sen mukaan kenestä oli kyse siis ilmaisesta paikaseta kiinteään tai jopa provikkakohtaiseen maksuun. Ihan vinkkinä tulevaan niin järjestäjä taho voisi sopia keskenään kuka mitäkin tekee ja mitkä ovat paikkahinnat... ja myös kerätä maksun kuitin kera markkinoiden aikaan.